Лесно е да сложим една обикновена визитна картичка на училището – има ХХ класни стаи, ХХ кабинети, ХХХ ученици… Не, 20. ОУ „Тодор Минков“ с ранно чуждоезиково обучение по френски и немски език не го заслужава, защото е необикновено училище. Добрата репутация, отличните постижения на нашите ученици, великолепният му облик са дело на онези сърцати и човеколюбиви герои, които умеят безпогрешно да погалят душата на всяко дете. Те са значимите хора, водещи учениците ни по трънливия път на знанията, по който неведнъж подадената ръка, топлата прегръдка, избърсаната сълза и окуражителните думи са градили истински личности.
Ще усетите защо нашето училище е необикновено. Ще доловите магията му чрез споделеното от нашите учители, за които 20. ОУ „Тодор Минков“ е:
„Работя в 20. ОУ от 26 години. Когато започнах работа дойдохме с готови класове и ученици. Училището беше пред затваряне, поради липса на деца. 20. ОУ го чувствам като втори дом.“
„Една книга, една писалка, едно дете и един учител могат да променят света“. Tази мисъл на Малала Юсафзай доказва, че училището е място, което оставя незабравима и вълнуваща следа във всеки човек. Влизайки в училище, малкият ученик трябва да повярва и да подаде ръка на своя първи учител, защото само така, опирайки се на доверието и помощта на учителя, той ще може да се изкачва по стръмния, труден и отговорен път на учението. Ще го съпътстват както похвали, отличия, поощрения, така и грешки, трудности, препятствия. Дали този път ще бъде интересен и привлекателен за ученика зависи от неговия първи учител. Тук се създават и приятелства за цял живот. Тук децата се изграждат като личности. Ние, учителите, знаем, че няма нещо, което едно дете да не може да постигне, стига да има кой да повярва в него. Нашата основна цел е да бъдем онова дърво, което да приюти децата, да им помогне да растат здрави, да ги научим да учат и да им дадем криле да полетят.
За мен 20. ОУ „Тодор Минков“ е училището, в което започна моята учителска кариера. Вълнувах се може би като първокласниците, на които бях учител в следобедните часове. Тук успях да приложа наученото от университета, но и постоянно да се усъвършенствам и да продължавам да уча и търся съвременни методи за преподаване на знанията, които да стигнат до новото поколение деца. Това е училището и на моите деца. Училището е топлина, уют, спокойствие. Мястото, където искам децата да идват с желание на училище и да нямат търпение да научават всеки ден нещо различно. Тук децата трябва да се образоват, след това да се реализират успешно в живота и да станат истински стойности хора.
В 20-то училище работя повече от 15 години и имам много хубави спомени и изживени прекрасни моменти с чудесни колеги и приятели!
Училището е вселена от звезди. То е място, където взаимодействат вселените на ученици и учители. От това взаимодействие се раждат и успехите му. Всички в училището определят неговия облик. Разбира се, много важни са и традициите в обучението и възпитанието, пренасяни от учителите.
Училището, което не се нуждае от реклама!
За мен 20. ОУ „Тодор Минков“ е моят живот, моят втори дом, моето пъстро ежедневие.
Да съм учител е моя сбъдната мечта. 20 ОУ“Тодор Минков“ е моето първо работно място след дипломирането ми и така вече 13 години. Обичам работа си, обичам общуването с учениците, колегите и всичко, което е свързано с образованието.
Училище „Тодор Минков“ повече от двадесет години е част от моя живот и от живота на на моите деца. Училище с дълбоки корени и традиции и с ясни цели за бъдещето. Място на търсещи, знаещи и можещи хора.
Всеки учител има нужда от подкрепящо ръководство, ангажирани родители и колеги, както и от атмосфера на доверие и уважение. По – голямата част от професионалния ми път премина в 20-то училище и мога да кажа, че го чувствам като свое и се радвам, че работя в него.
Училището не е просто моето работно място. То е онова специално място , където работя това,което ми доставя удоволствие и ми харесва. Най- голямото удовлетворение чувствам , когато усилията от моя труд прерастват в резултати и превръщат ученето в удоволствие.
Когато започнах работа в 20 ОУ „Тодор Минков “ срещнах страхотен екип от професионалисти готови винаги да ти помогнат с правилния съвет. Искам да благодаря на всички. Освен колеги срещнах и приятели, приятно е да се работи така.😊😊😊
Момченце и момиченце изкачват стълбите към втория етаж на училището.Момченцето си държи главичката.Момиченцето пита:-Какво стана?Удари ли се? -Да!-отговаря момченцето. И тогава момиченцето просто подаде ръчичка,момченцето се хвана доверчиво и двамата продължиха да се изкачват нагоре.
Щастлива съм,че съм част от училище с над 100 годишна история! В 20.ОУ “ Тодор Минков“ е съчетана традиция с иновативност,има дух и новаторство. Хубаво е,че нещата се променят към прогрес. Всяка класна стая носи духа на децата и учителя,който работи там. Стремя се да съм в постоянно търсене на нови форми на общуване и преподаване,за да бъда в унисон с новото поколение деца и да успявам да развивам по най-добрият начин техните ключови компетентности. Искам да покажа на децата,че училището е приказен свят,в който всеки ден могат бъдат откриватели и да придобиват нови и полезни за тях знания и умения,да създават приятелства,да се научат да бъдат толерантни,подкрепящи,знаещи,можещи и да бъдат добри хора.
Половината ми живот, част от мен и моето семейство. Карма!
Място, в което съм прекарала много години, свързани с незабравими моменти, радости , преживявания, победи, мигове на удовлетвореност и неповторими емоции
За мен 20.ОУ “ Тодор Минков“ е началото на нов етап в моя професионален и житейски път. Хоризонт, който се отвори пред мен след период на петгодишна борба за правото на моите бивши ученици да се обучават и за оцеляването на едно доста специфично училище. 20.ОУ “ Тодор Минков“ ме прие след загубата на един от най-близките ми хора и професионално ми се наложи да се реализирам по преквалификацията, която бях придобила, години преди това, но не бях практикувала. Така потопена в овладяването и преподаването на новата за мен специалност, заобиколена от учениците от по-малката възрастова група – прогимназия, където непринудеността и безгрижието са повече, се заглушаваше мъката по загубата в мен. Намерих отзивчиви, мили и ведри колеги, с които се разбирам и с времето се оказа, че мога да разчитам на тях. С моите специалности – математика, физика, ИТ и ЧП се оказах доста гъвкава и същевременно удачен избор за нуждите на 20 – то училище. Знанията, професионалният ми опит, искреността ми и коректността ми привличат колегите ми. Те познават моята компетентност, отговорност и отзивчивост, както и границите, които не прекрачвам на никаква цена. Учениците много добре усещат симпатията, добротата и всеотдайността ми. Те знаят, че знанията са тези, които оценявам и коректността е тази, която търся и уважавам в тях, а към лицемерието и подмазването им съм безпощадна. Това е в разрез с моята ценностна и не го приемам на всички нива. Училището днес, училище вчера и училището утре за мен е място за изява на висок морал, интелект и знанията на учителите и възпитанието на същите у учениците. |
20. ОУ „Тодор Минков“ е еталон за държавно училище с ранно чуждоезиково обучение. Единствено то,още през 1999 година, е имало индивидуален учебен план, разрешен от МОН . То е желано училище, защото има традиции в изучаването на френски и немски език. Положителното на това училище е и постоянният му учителски състав. Повечето учители имат между 15 и 25 години трудов стаж само тук, в 20. ОУ “ Тодор Минков“. Между тях се е създала емоционална връзка, която подобрява организационния живот и от там и учебните резултати на учениците. Родителите харесват училището не само заради немския и френския език , но и заради доказалите се начални учители. Те проучват мнението на завършилите ученици или техните родители за добрите преподаватели в училището. Много от родителите са потомствени възпитаници на 20.ОУ. Тук са учили техните бащи ,майки, дядовци и баби. Тук искат да учат и техните деца. В 20. ОУ “ Тодор Минков“ са учили много известни българи. За мен 20. ОУ „Тодор Минков“ е най-доброто място за преподаване .Избрала съм го заради специфичния му дух и заради жизнените му, умни и възприемчиви деца. Харесвам как изглежда сградата му , която е паметник на културата и местоположението му – централно столично училище.