4-членен екип от педагози по чужд език бе на структуриран курс по акредитационната ни програма по ЕРАЗЪМ+ в Мелиха, Малта 

В периода от 05.07.2024 г. до 12.07.2024 г. четирима учители по чужд език от различен образователен етап взеха участие в мобилност по ЕРАЗЪМ+, проект № 2023-1-BG01-KA121-SCH-000129362 на тема „Movie making and Digital storytelling as approach in Foreign language teaching” в Мелиха, Малта, организатор на който е The Maltese National Federation of Past Pupils and Friends of Don Bosco. 

Курсът започна с въведение и основни концепции на темата на обучението, след което се проведоха игри за сплотяване и опознаване на екипа, участващ в мобилността. Запознахме се с образователната система и езиковото обучение в Малта, за което разбрахме, че е доста сходно с българското. 

През следващите дни обсъдихме как дигиталните истории могат да бъдат приложени в езиковото обучение и как да оценяваме чрез тях. Запознахме се с филмовото изкуство като образователен инструмент и различни онлайн инструменти и приложения. Състоя се и работилница по проектиране на планове за уроци с мултимедийни елементи, методи за оценяване на мултимедийни езикови проекти и взаимно преглеждане на плановете. 

Целта на тези уроци беше практикуването на разговорни умения в туристически контекст. Продължихме с външни дейности за събиране на материали за задачата “Откриване на Малта”: видеа и снимки, които използвахме в създаването на интерактивно видео и дигитални истории с помощта на Book Creator и Canva. 

Продължихме с практическите аспекти на фотографията, като се фокусирахме върху композиция и кинематография, планиране и изработване на сторибордове и въведение в инструментите за видео редактиране като OpenShot. Проведохме практически упражнения за видео заснемане с камера и смартфон, получихме съвети и трикове за по-добри резултати. 

Посетихме градовете Валета, Слима и селцето Попай, където разгледахме различни обекти, свързани с историческото минало на града и събрахме много материали, които в последствие използвахме в заданията ни. Запознахме се и с онлайн платформата за обработка на снимки Pixlr, както и с онлайн базираните платформи Learning App, Nearpod за създаване на интерактивно видео. Всеки участник създаде две  интерактивни упражнения, които трябваше да се вградят в интерактивно видео, което ще се използва в учебните часове. Курсът завърши с раздаване на сертификати на всички участници.